Dalton
Sinds maart 2010 mogen wij ons officieel een daltonschool noemen. Voordat wij officieel een daltonschool werden, werd er al op vele punten vanuit de daltonvisie gewerkt.
Binnen ons kindcentrum werken wij vanuit de visie van de ‘Golden Circle’ van Simon Sinek. Op de Expeditie werken wij steeds vanuit de ‘why-vraag?’. Dit vinden wij belangrijk, omdat we hierdoor steeds terugkomen bij onze visie en kernwaarden. Hierdoor is het voor ons makkelijker om te kijken of een ontwikkeling of bijvoorbeeld een nieuwe methode aansluit bij onze visie/kernwaarden. Het geeft ons een duidelijke richting. De daltonkernwaarden zitten verweven in onze visie, het is voor ons zo verweven in ons DNA dat we dit niet los kunnen zien.
In ons kindcentrum is bij de inrichting rekening gehouden met het daltonconcept. Zo hebben wij werkplekken op de gang waar kinderen rustig kunnen werken. In de hal bij de ingang is een centrale plek, waar de onderbouwgroepen kunnen werken.
Het team van de Expeditie is trots op het daltonconcept. Binnen ons kindcentrum werken medewerkers die in het bezit zijn van een daltoncertificaat. Nieuwe medewerkers zijn gestart of gaan starten met de daltonopleiding. De daltoncoördinator is in het bezit van het certificaat dalton coördinator.
Kernwaarden

Groeien Ik leer om te leren;
Ik sta open voor verandering;
Ik maak persoonlijke groei door;
Ik inspireer;
Ik neem deel aan mijn eigen ontwikkeling.

Samen Wij doen het samen, ouders/leerkrachten/kinderen;
Vind je iets moeilijk, dan helpen wij elkaar;
Wij leren op een goede manier samenwerken.

Eigenaarschap Ik reflecteer op mijn eigen leerproces;
Ik neem mijn eigen verantwoordelijkheid;
Ik neem initiatieven;
Ik werk doelgericht;
Ik ontwikkel mijzelf.

Durven Ik heb het lef om nieuwe dingen te doen/durven;
Ik durf fouten te maken;
Ik durf te kiezen.

Eigenheid Ik mag mijn eigen talenten ontwikkelen;
Ik kan keuzes maken die bij mij passen.